Followers

Tuesday, October 4, 2011

Majlis Pernikahan (-.-)

Assalamualaikum buad semua belogwalking di sini .

18/9/2011 ( Ahad )

Tarikh yang sangat bererti bagi diri saya serta incek tunang oopsss ! da jd incek hubby lah :)

Semalam around 10.15 am dah siap-siap untuk pergi make-up . Lepas tu suddenly mak tep0n dan bgtau Naib Kadi dah tunggu dekat rumah . Aishhhh ! semalam ayah tep0n , dea bta0 kalau pihak laki sampai dea suruh ayah tep0n . Tetibe dea buad macam gini lak . Adoiii benar-benar parah meyh :)

Lebey kurang pukui 12 tghari , saya sudah siap di make-up .

Perbezaan :

Sebelum di lukis mukaku :)



Selepas mukaku di touch up oleh mak andam :)

Memang totally different kan ?
Macek-macek keliling rumah aku cakap bila muka aku tak make up jd seperti kanak-kanak riben ( almaklumlah awakk niyh bdn kecik m0lek jewp )
Bila dah make-up nampak matured .
hahaha :)

Kami nikah dalam pukul 1.45 ptg jugak sbb Naib Kadi suruh lepas Zohor .
Waktu menunggu Naib Kadi tuh baca perihal-perihal rumahtangga tu , pernafasan aku secara tetibe jadi tak lancar . Pertama kali aku rasa sangat nervous ( omputeh ckpla ) kalau melayu cakap gemuruh . Baru aku tau macam mana rasa pengantin sewaktu menunggu Akad Nikah dijalankan .
Terpandang pulak muka incek hubby tersayang . Memang totally different sebab nampak dea p0wn nervous semacam . Incek hubby nervous sbbkan dea takut Naib Kadi tuh tanya banyak-banyak tapi Alhamdulillah ! Syukur kepada Allah SWT sebab Naib Kadi tuh tak tanya apa-apa pun . Dea terangkan serba sedikit pasal rumahtangga then macam mana cara nak ijab dan kabul . Terus dea jabat tangan incek hubby tersayang . Dengan sekali lafaz sahaja aku telah sah menjadi isteri kepada Mohd Amay Mohd Desa . Dengar jewp Saksi-saksi cakap sah terus terbit di bibir aku ucapan Alhamdulillah dan bermulalah sesi sebak-menyebak especially untuk my mum , my sis serta my kezen ! Aku sedaya-upaya menahan sebak tapi sampai jewp saat my mum cium pipi aku serta-merta gugurlah airmataku ( mak ! niyh abeh make-up ai ta0 . hehe .)

Upacara pembatalan air sembahyang dilakukan di masjid jugak . Ceh ! ingat buat dekat rumah . Takpela mana-mana pun buley . Buat dekat masjid mane tau buley dapat keberkatan lebey dalam rumahtangga niyh :)

Gambar-gambar sekitar Upacara Pembatalan air sembahyang .
( Lets Pictures Do Talking )



Tanda dimiliki :)
Menjeling sebelum saatnya tiba :)
Nervousssss sangatt :)
Muka nampak tenang tapi hati tiada siapa yang tahu :)
Khusyuk mendengar Khutbah yang di baca oleh Naib Kadi :)
Hanya sekali lafaz :)
Saat membaca doa :)
Kelegaan jelas terpancar dimuka :)
Ketika saat selesai lafaz akad yang dibuat incek Hubby. Sangat terkej0t kerana tak sangka my kezen Aneesa buley mengalirkan airmatanya sekali :)
Majlis Pembatalan Air Sembahyang :)
Cincin disarung tanda dimiliki oleh incek Hubby :)
Menyalami tangan incek Hubby :)
Ciuman pertama dari Hubby :)

1 comment:

  1. congrats lanie :) sorry tak dapat dtg kenduri, cuti sikit T.T sobsob

    ReplyDelete

✖COPYRIGHT ™ elanihassan.blogspot.com✖