Followers

Sunday, March 13, 2011

Kenduri Di Perlis

12/march/2011

Seawal pagi lagi mak dah tolong memekik menjerit nama anak-anaknya yang malas membuka mata kerana tit0 pada waktu hujung minggu adalah yang dinantikan .

"mak: Ayong ! Angah ! Boy ! bangun cepat ! Nak pi kenduri niyh ! satgi lewat da la jauh pulak tuh".

Dengan susah payahnyer kami bangun . had0iii alangkah gumbira andai dapat ku lelapkan lagi mata . huwarggghhh ! nant0k lah .

Gerak dari asam kumbang sekitar jam 9 pg . Dr asam kumbang hingga juru ayh cuma lalu jalan lama . Lalu Nibong Tebal , Jawi ( o0pps ayah ai kata kalau org yang ta sunat ley p jawi ) , then lalu Simpang Empat , Bukit Minyak then baru sampai Juru . Dari Juru baru ikut highway hingga ke Alor Setar .

Dari Alor Setar , lalu jalan lama tapi aku tata0 lak ikut mana sebab aku da selamat melelapkan mata .

Sampai2 jewp dekat mana ntah , ayh cakap kt0wg da sesat . aiyakkk kacau met0i macam gini .
Terpaksa melilau cari mukim sanglang .
lastly jumpe gak .

Kenduri ini kenduri anak buah ayah aku .
Lepas tuh kami pun bergerak pergi ke Padang Besar , Mula2 tertanya gak apa menda yang ada dekat sana . Sampai sana baru ta0 macam rantau panjang rupanya .
hehehe .
credited t0k ayah saya sebab dah banje mak , ayong nan angah sehelai baju untuk kami .
Ailikeeee~
Malam pulak dinner dekat rumah paknjang Amir dekat bertam .

credited t0k Mak Njang Zana c0z masak makanan yang superb .
memang kenyang ta hengatt .



1 comment:

✖COPYRIGHT ™ elanihassan.blogspot.com✖